woensdag 10 maart 2010

echt begin

En omdat ik nu eindelijk begonnen ben, zal ik ook maar eventjes verder gaan.
Ik ben deze en vorige week vooral bezig geweest met het maken van carnaval-outfits.
Voor de meeste zit carnaval er al op, maar hier in Hasselt vieren ze dat pas met half-vasten, dit weekend dus.

Sinds vorig jaar organiseert de stad op vrijdag een stoet voor de scholen. De kinderen van de lagere school mogen meelopen. Mijn twee meiden, die in het eerste en derde studiejaar zitten, dus ook.

Normaal gezien kopen we altijd iets of grabbelen we wat in onze verkleedkist. Maar... ik heb vorig jaar een (zeer korte) naaicursus gevolgd. En, alhoewel ik nog niet echt goed kan naaien en vooral de afwerking wat te wensen over laat, vind ik toch dat ik dit jaar zelf iets moet maken!

Na veel nadenken en van gedacht veranderen, hebben ze eindelijk beslist wat ze gaan worden!
Michael Jackson (in het derde leerjaar, gaat het vooral om cool zijn, beter nog vetcool),
een Lieve heersbeestje (eerste leerjaar mag nog schattig zijn, maar roze en prinsessen hebben gelukkig afgedaan)
en een draak (een enge hè mama, met tanden).
Ik ben nog bezig, maar zo gauw het af is, laat ik het jullie zien.

Spannend!

To be continued .....

k

1 opmerking: