zondag 11 april 2010

joepie de poepie

Ik ben de oudste van vier kinderen. Ik heb een zus, een broer en dan nog een zusje.
Dat laatste zusje was een nakomertje. Ze is dertien jaar jonger dan mij. Dat was vroeger soms leuk (mama'tje spelen en dan de baby teruggeven aan mijn moeder als ik er geen zin meer in had, een excuus om nog kinderachtige dingen te doen ,...) en soms minder leuk (zoenen op uw kamer met uw lief en dan een zus van 3 die mee wil spelen).

Datzelfde zusje is ondertussen een ferm madam van 19 jaar geworden en heeft zomaar (zonder betaling, smeekbedes,...) aangeboden om mijn drie broedsels een dagje, een nachtje en nog eens een dagje bij te houden! Ze komt hier van woensdag op donderdag logeren.

Mijn lief en ik gaan naar Antwerpen. Hij heeft dringend nieuwe broeken nodig en ik heb eigenlijk niks nodig, maar ik ga toch dingen kopen! We zijn al vaker in Antwerpen geweest, maar komen altijd bij dezelfde dingen terecht.

Iemand tips? Wat zijn leuke winkeltjes, restaurantjes,.....

k

4 opmerkingen:

  1. Julija's Shop: julijasshop.blogspot.be
    Anders kan je ook eens op zone03.be kijken.

    Schandalig, ik kon niet zo snel dingen bedenken. Ik moet dringend mijn stad nog eens verkennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geniet ervan, hier waren de koters de voorbije week op kamp en toevallig zijn we ook een dagje naar Antwerpen getrokken om nieuwe broeken voor mijn ventje te kopen. Hij had daarna nog een afspraak in de buurt dus ik had nog zeeën van tijd om in mn eentje door de stad te dwalen. We zijn de kamer van de jongste aan het inrichten en ik kocht een mooie lichtjesslinger bij happy lights http://www.happylights.be/, echt een tof winkeltje. Verder moet je zeker eens langsgaan bij Co-op in de Hoogstraat in Antwerpen. Daar verkopen ze allemaal leuke gadgets en designspulletjes (waar ik een coole luster schoorde - groen met vogeltjes!) Ik dwaalde daarna nog een beetje rond in de tweedehands en brocantewinkeltjes in de kloosterstraat. Jammer genoeg ken ik geen leuke stoffenwinkeltjes daar, dus daar kan ik je niet mee helpen. Hoop samen met jou op leuke tips... Amuseer je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben vooral fan van de 'fresh and fruity' op de nationale straat, de lekkerste smooties aller tijden, en dan den italiaan met de geruite tafellakentjes aan de groenplaats. :) hmmmmmmmm.... krijg je altijd superlekkere kruidenboter... ja, ik moet nog eens dringend naar daar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Julija's shop is inderdaad super tof!

    De winkeltjes op Steenhouwersvest vind ik ook de moeite, Van Hassels, Filou, een leuk speelgoedwinkeltje, ...

    Drukkerijstraat: Sizzy Boy, Bellerose

    Kammenstraat ...

    Nationalestraat: Marlies Dekkers, Julia's shop, cats and dogs

    Niet al deze winkels zijn even goed voor het budget ... maar wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen