zaterdag 28 augustus 2010

Eerste hulp bij naaiproblemen

Ik ben terug aan het naaien!
Mijn schoonzus heeft (3,5 maand geleden)een (hele mooie) dochter gebaard en ik heb nog steeds niets kado gegeven. Foei!
Ik voelde mij toen wel niet zo lekker, dus ik had een excuus.
Vermits ik mij nu beter voel, moet ik er eens invliegen.

Ik wilde heel graag eens een kleedje maken, ook omdat ik dan ineens al eens kan oefenen voor als mijn eigen dochter er over 3 maanden is.

Ik weet het, ik heb al 2 dochters, maar die zijn zo groot en ik begin liever met iets klein. Dat is wat hanteerbaarder.

Ik had al veel positiefs gehoord over de patronen van Oliver+S, dus heb ik er meteen 1 besteld.

Ik ben er 2 weken geleden aan begonnen. En het ging wel. Het bovenstukje heb ik wel een keer opnieuw moeten maken, maar och, het kon erger.

Nu zit ik echter vast!

Ik snap één van de stappen niet omdat: a. ik het Engels niet helemaal kan doorgronden en B. geen ruimtelijk inzicht heb en mij dus helemaal niet kan inbeelden wat er bedoeld wordt.

Misschien heeft één van jullie het al gemaakt en mag ik dan mijn probleem eens doormailen?

Dit is het patroon:




Alvast bedankt!

k

2 opmerkingen:

  1. Ik herken het kleedje, en er gaan zeker bloggers u kunnen helpen, want ik heb het al een paar keer in blogland zien verschijnen.

    Maar ik hoor daar niet bij. Mijn petekindje is nu vier maanden en ik heb ook nog niets als "Het grote kado van de tante" gegeven, omdat ik mijn naaihulp enkele maanden moest missen. En ik was ook druk met school uiteraard. Maandag poog ik speelgoed te recycleren en in een nieuw genaaid vestje te steken. Aan kleren waag ik mij nog niet. :-)

    Er nog veel succes mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb het kleedje ook nog niet gemaakt, maar 't is zo'n schaatig ding.

    BeantwoordenVerwijderen