vrijdag 8 oktober 2010

SEKSEN

Ik dacht dat de vragen: "Hoe komen de zaadjes van de papa dan bij het eitje van de mama?" en '" Wat is seksen?"al behoorlijk heftig waren , maar het kan nog heftiger.

We (mijn drie kids en ik) zitten in de auto (daar worden onze diepste gesprekken gevoerd). K vertelt over een klasgenootje dat geen papa heeft want zijn mama is een zaadje gaan halen.

'Waarom doen mensen dat?"

Ik leg uit dat vrouwen soms geen man vinden/ nodig hebben, maar wel een kindje willen en dus een zaadje gaan halen. Sommige vrouwen zijn lesbiennes en hebben ook een zaadje nodig want zij hebben geen man.

'En homo's dan?'

Ik leg uit dat daar heel veel zaadjes zijn maar geen vrouw met een eitje en baarmoeder en dat zij dus een vrouw moeten zoeken die een kindje voor hun maakt, of adopteren of....

En dan uit het niets en totaal onvoorbereid moet ik een antwoord geven op de volgende vraag:

'Hoe vrijen homo's eigenlijk?'

EUUUH
Ik heb op dat moment de slappe lach en gloeiende wangen, maar ik heb me lang geleden voorgenomen om altijd eerlijk te antwoorden op de vragen van mijn kinders, dus.... vertel ik het hen.

Mijn oudste dochter (9) is geschokt, de middelste (7) krijgt de slappe lach en mijne zoon (5) roept "gooooor" en "Ik ga nooit seksen later!"

Misschien kwam de eerlijkheid nog wat te vroeg?




ps: de volgende vraag: "Doe jij dat soms ook met papa?"
ARGL

5 opmerkingen:

  1. O jee... Ik zou dat ook kunnen tegenkomen. Hier giechelen ze al als het nog maar over kussen gaat. Maar vroeg of laat komen die vragen toch, denk ik. En eerlijk zijn is het beste wat je kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. LOL, fijn dat je eerlijk was. Wat meer dan je had gedacht, maar kom, zo gaat het nu eenmaal :-)
    Nergens tegen gereden?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo grappig! Dit is de eerste keer dat ik hier langskom en ik moet al direct lachen :) Vooral met de rubrieken 'Wat zegt ge' en 'Wat vraagt ge'! Heel komieke kinderen heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke blog! Ik moest net zoals Juliette erg hard lachen :)
    Ik volg je op de voet.. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen