zaterdag 18 december 2010

tada



Op 9 december om 8.30 uur was ze er dan!
3 dagen te vroeg, maar dat wist ik al een paar weken, want het zou (weer) een keizersnee worden.
Kindjes de avond op voorhand naar oma en opa. Om 6 uur bed uit, om 7 uur int ziekenhuis, om 8.30 uur voor de 4de keer mama.

Ze woog maar 3 kg en was 48 cm lang.Dat is natuurlijk ruim voldoende, maar ik ben gewend aan kinderen van rond de 4 kilo, dus voor mijn gevoel is ze zeer klein en fijn.

Tot nu toe valt het heel goed mee om 4 kinderen te hebben ( al één week lang). De grote zussen en broer zijn zeer fier en zijn altijd bereid om tutjes, flesjes en schootjes te geven. Soms zelfs iets te bereid, ik heb al een beurtrol moeten opstellen voor wie nu aan de beurt is om iets te doen met de baby.








Ik geef gèèn borstvoeding. Ik heb mij dat twee keer, vanuit schuldgevoel en door propaganda in het ziekenhuis, laten aanpraten (de eerste keer was het mijn eigen keuze). Maar ik werd er alleen maar ellendig, zenuwachtig, moe en ongelukkig van. Dus ik ben sterk geweest, deze keer, en ben er niet mee begonnen. Het was een goede keuze. Ik voel me veel lekkerder. Het enige wat ik minder vind, is het feit dat er in het ziekenhuis wegwerpflesjes gebruikt worden. En als uw boeleke, 5 dagen lang, om de 3, maar vaker om de 2 uur, moet eten dan werkt ge dus echt wel mee aan het vergroten van de afvalberg. Ik heb ze dus maar bijgehouden, wie weet wat ik er nog mee kan doen.



Oh ja, ze heet juno! (ik weet het, tot nu toe gebruikte ik enkel de eerte letter van mijn kindjes hunne naam, maar da is zo vermoeiend en trouwens bij een geboorte hoort ook het melden van de naam)

Voor de namen van de ander drie kindjes, ga ik nog iets bedenken.

k

10 opmerkingen:

  1. Oooh proficiat! Een schoon kind met een al even schone naam! Geniet ervan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juno is prachtig! Het kind én de naam. (Ik heb er hard voor geijverd, bij mijn stond-ie op één, maar de wederhelft zag het niet zitten.)

    Welkom Juno!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooh mijn babyadoratie steekt zo weer de kop op. Wat een schatje zeg.
    Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een dikke proficiat voor het hele gezin! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, ik wist niet dat je het meende toen je zei 'nog twee keer slapen'.
    Gefeliciteerd! Juno is een prachtige naam en het ziet er ook een mooie, rustige baby uit.
    Geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh nog een dikke proficiat hoor !(lees het nu pas!)Juno is inderdaad een heeeeel mooie naam!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O o o!
    Wat een prachtige baby! Met zulk een mooie naam!
    Van harte proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte-harte-harte gefeliciteerd! Juno is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen