woensdag 21 maart 2012

kiwi's en ander speelgoed

Al 15 maanden gebroken nachten en dan nog vaak om 5.30 uur uw bed uit met een kwieke peuter. Die ,omwille van de onbestaande deuren, ook in ene weg alle andere kinderen wakker krijst.

Ga ik nu zagen over vermoeidheid? Neeje, alhoewel ik moe ben, valt het wel mee. Ik wou zelf nog een vierde kind. Ik mag/wil dus niet klagen, want ik wist na 3 slechte slapers al dat ik genetisch niet in staat ben om doorslapers te produceren.

Als ik gewoon blijf gaan, lukt het wel. Wee mij als ik 5 minuten ga zitten in de zetel. Dan slaap ik binnen de minuut.

Maar waar ik mij wel zorgen om begin te maken zijn mijn grijze celletjes!

De makkelijkste woorden komen niet:
"Allez ga zitten op uwe......... Ge weet wel da ding met 4 poten."

Wat ik denk en doe, zeg ik ook, vooral aan de telefoon.
Op uw werk de telefoon opnemen terwijl ge een bestand wilt opslaan, klinkt dan als volgt:
 "Bestand"....." Euh, ik bedoel goede morgen"

Als uw werk naar uw thuis belt op de GSM . En ge ziet de  naam van uw werk op uw schermpje neemt ge bijgevolg op met
" XXXX school Hasselt, kan ik u helpen"
Waarop uw collega het uitproest.
En gij zegt (met ne behoorlijk rode kop): "Shit, ik bedoel, met Katrien"

Als ge naar de Standaard Boekhandel belt om te vragen of uw boek al aangekomen is.
En ge visualiseert dat kleine boekje in uw hersenen. Dan zegt ge tegen de dame die opneemt:
"Goedendag mevrouwtje"

En soms is er zelfs geen uitleg voor de waanzinnige versprekingen die ge blijft herhalen:
Kaan speelt met zijne jojo.
Ik zeg: " Hei Kaan gij kunt nogal wat me die kiwi"
Kaan:"Hè???"
Ik" euh, jojo"

5 minuten later.
Ik: "Finn, waar is uwe kiwi eigenlijk?"
Finn:" Ik lust geen kiwi"
Ik:"euh, jojo"

Verder maai ik alles om wat op mijn weg ligt, ben ik een gevaar op de openbare weg en heb ik nog minder geduld met mijn kinders dan anders.






7 opmerkingen:

  1. Ik lig hier in een deuk!! Ge zijt hilarisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Phahaha, "Goeiedag mevrouwtje"!
    Man toch, nog nooit iemand meegemaakt met zo'n grappig slaaptekort!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oeps! ik blijf precies liefst uit je buurt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dat ge uzelf dringend ook een kolom moet geven in uw blogrand!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahahaha :-) danku om mijn dag goed te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, ik heb hier echt luidop zitten lachen! Merci!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hilarisch! En ook: ocharme, slaaptekort, dat is niet gezellig...

    BeantwoordenVerwijderen